از یک فروشگاه کوچک ۲۵ متری تا یک برند بینالمللی ( برند کوتون koton )
داستان از آنجایی شروع شد که ییلماز (Yılmaz) و همسرش گولدن (Gülden) ، تصمیم گرفتند شغل تکراری خود را ترک کرده و روی تجارتی سرمایهگذاری کنند که از آن چیزی نمیدانستند . این تصمیم برای آنان پر از ریسک بود زیرا ییلماز افسر نیروی دریای و همسرش گولدن معلم بود . تجارت پارچه هدفی بود که این زوج جوان را شیفته خود کرده بود .
ییلماز و گولدن در ابتدا کار خود را در تابستان ۱۹۸۸ از یک فروشگاه ۲۵ متری شروع کردند . آن ها تصمیم گرفتند که با چینش یک ویترین جذاب در یکی از خیابان های استانبول استارت رویای خود را بزنند .
سه ماه فرصتی بود که این زن و شوهر جوان به خود داده بودند ، یا در این سه ماه به موفقیت میرسیدند یا روز از نو روزی از نو! باز هم به شغل تکراری و هرروزه خود باز میگشتند. ولی تابستان به پایان نرسیده فروشگاه آنان پر شد از زنانی که هر روز برای دیدن اجناس تازه به آنجا میآمدند .
تا سال ۱۹۹۵ هیچ خبری از کوتون koton نبود و این زوج تلاشگر به فروش پوشاک دیگر برند ها میپرداختند . در آن زمان بود که این زوج تصمیم گرفتند بار دیگر یک ریسک بزرگ انجام دهند و برند خود را بنیانگذاری کنند .
در ابتدا کوتون لباس ها و لوازم جانبی مربوط به یک قشر خاص که شامل خانم های جوان بین ۲۵ تا ۳۵ سال با سلیقه مدرن بود را ارائه می کرد. پس از استقبال وسیع مخاطبان، کوتون لباس های مربوط به آقایان، جوانان و کودکان را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. همچنین، کوتون ارائه دسته های جدیدی از محصولات نظیر لباس های میهمانی، لباس های شنا و ساحلی ، لباس های جین و لباس های سایز بالا را آغاز کرد.
این برند ترکی با نوآوری و خلاقیتی که در تولید کالکشن های فصلی خود به خرج میدهد به یکی از محبوبترین برندهای وارداتی به ایران و ۳۴ کشور دیگر تبدیل شده است. یکی از ویژگی های اصلی کوتون، راضی نگه داشتن همه اقشار جامعه، با سلایق و درآمدهای متفاوت است.
برند کوتون سبک جدیدی از پوشاک
برند پوشاک کوتون توانست به خوبی مسیر یپشرفت را طی کند. این برند با گذشت دو سال بعد از تاسیس اش توانست مالک ده فروشگاه بزرگ و یک کارخانه 300 متری شود. راز خاص بودن این برند در مشتری محور بودن آن است. قیمت مناسب، طراحی مدرن، کیفیتی خوب و جزییات فروش نسبتا عالی توانسته مشتریان دائمی خود را داشته باشد.
با گذشت زمان کوتون توانست در سال ۱۹۹۶ اولین فروشگاه خارج از کشور خود را در مونیخ آلمان افتتاح کند . تمام فروشگاه های برند کوتون دارای مساحتی بزرگ و سقف های بلند هستند که آرامش حاکم در این فروشگاه ها بسیار مثال زدنی است. برای مدیران کوتون ارائه محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب بسیار مهم است .
کوتون همواره در حال بررسی و آنالیز ترند ها و جریان های مختلف و همچنین سازگارسازی آن با سلیقه و نیاز مخاطبان است. این برند در هر فصل به تولید نمونه های محدود و ویژه خود اقدام می نماید تا بتواند در هر فصل مشتریان خود را شگفت زده نماید.
تحقیقات مستقل توسط شورای مراکز خرید ترکیه نشان داد که کوتون نام تجاری برتر و محبوب مشتریان در مراکز خرید در سال ۲۰۱۲ بود. ییلماز میگوید: ”طی کردن این مسیر کار آسانی نیست، اما کوتون همیشه این کار را انجام داده است. ما تا به حال توانسته ایم رشد داشته باشیم. این یک بخش اجتناب ناپذیر داستان کوتون است.
هدف این برند توجه به مد در کنار کیفیت بالا ، قیمت مناسب و راحتی در طراحی است که توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است . این برند هر ساله طراحان خود را به سر تا سر جهان میفرستد تا با الهام از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان بهترین طرح ها را ارائه دهند .
تبلیغات برند کوتون
برند کوتون از مشهور ترین برند های ترکیه و جهان میباشد . این برند برای تبلیغ محصولات خود از سلبریتی ها و مدلینگ های معروف ترک استفاده میکند . هر ساله کوتون بیش از ۲۰ هزار مدل را معرفی میکند که به طور میانگین میتوان گفت که روزانه نزدیک به ۵۵ مدل جدید میرسد .
شما میتوانید همواره برای خرید پوشاک این برند به سایت کوتون مراجعه کنید اما اگر مسلط به زبان ترکی نیستید ، نگران نباشید میتوانید با مراجعه به سایت کارن استور انواع پوشاک برند کوتون و دیگر برند های معروف دنیا را خریداری کنید .